Робота над проблемою: «Використання інтерактивних методів навчання на уроках історії та географії»

Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної, позитивної взаємодії всіх учнів. Відбувається колективне, групове, індивідуальне навчання у співпраці, коли вчитель і учні – рівноправні суб’єкти навчання. В результаті навчальної діяльності за таких умов у класі створюється атмосфера взаємодії, співробітництва. Що дає змогу вчителеві стати справжнім лідером дитячого колективу.

   Для того, щоб охопити весь необхідний навчальний матеріал і глибоко його вивчити планую роботу заздалегідь. Учням даю випереджальні завдання з відповідних тем. На одне завдання підбираю одну або декілька інтерактивних вправ. Під час інтерактивних уроків залучаю учнів до визначення мети уроку, тобто очікуваних результатів. Мені важливо, щоб учень не тільки знав, розумів, чого він досяг, а й чого він хотів би досягти на наступному уроці.

Проводжу роботу в групах. Більшість завдань виконуються в малих групах або парах. Ця форма роботи корисна для формування навичок участі у дискусії. Заняття в малих групах, також дає змогу учням набути навичок, необхідних для спілкуванні і співпраці. Необхідну інформацію діти на уроці можуть отримувати під час міні-лекції, роботи з роздатковим матеріалом, викладу повідомлення учнем, опрацювання матеріалу підручника. Під час роботи в групах, учні ведуть короткі записи, складають таблиці. Виклад думок на папері оцінюю. Кожен учень, незалежно від рівня підготовки, бере участь у розв’язанні колективної проблеми. Наприклад, при вивченні економічного району у 9-му класі розділяю клас на групи. Кожна з яких готує характеристику економічного району за типовим планом. Учні опрацьовують текст підручника, матеріали з додаткових джерелі разом обговорюють ідеї, що виникли.

Залучити всіх учнів до роботи на уроці допомагають такі методи, як « Коло ідей», « Мозковий штурм», « Мікрофон» тощо. Метод « Прес» використовую у випадках. Коли виникають суперечливі думки з певної проблеми і потрібно знайти й аргументувати чітко визначену позицію. Цей метод дає можливість навчитися аргументувати, в чіткій і стислій формі формулювати і висловлювати свою думку.

Активізувати опорні знання чи закріпити вивчений матеріал на уроці можу методом бесіди або використовую вправи « Вибери відповідь», « Відгадай материк», « Покажи материк на карті». До тематичних робіт пропоную учням різнорівневі завдання, географічні задачі, роботу з контурною картою. Особливу увагу звертаю на виконання практичних робіт, відповідно до програми. Пов’язую виконання завдань з краєзнавчою роботою, заохочую до ведення календаря погоди, чим закладаю основи ведення наукових досліджень.

 Учні беруть участь в шкільних та районних олімпіадах, де займають призові місця. Згідно з затвердженим планом в школі проводжу тижні географії та економіки. Учні беруть участь в інтелектуальних іграх, вікторинах, та ін..
В 2014-2015р. було проведено позакласний захід « Містер і міс географії», інтелектуальна гра « Подорож Україною». В 2015-2016р. – проведена гра-змагання « Щасливий випадок», « Географічна показуха», загальношкільний захід « Україна – єдина країна».

Дотримуючись Державних стандартів в освіті, звертаю особливу  увагу на те, щоб учні засвоїли максимум знань умінь і навичок, які передбачені навчальною програмою.